SOK HIRDETÉSBEN, REKLÁMBAN, SZÓRÓLAPOZÁSBAN CSALÓDOTT KOZMETIKUS JUT ARRA A KÖVETKEZTETÉSRE, HOGY „MÉG MINDIG A TOVÁBBAJÁNLÁS A LEGEREDMÉNYESEBB”!

Még mielőtt bárki azt gondolná, hogy e cikk végkövetkeztetése az lesz, hogy „Felejtsük el a továbbajánlásokat!”, megnyugodhat! Aranyat ér, ha ajánlásra érkezik hozzánk egy újabb vendég! Hogyan is működik ez a valóságban? Mennyire helyes startégia egy szalon üzletmenetét a vendégek „jóakarására” építeni?

NAGYON SOK, NAGY VENDÉGKÖRREL RENDELKEZŐ KOZMETIKUS VALLJA AZT, HOGY NINCS SZÜKSÉG MARKETINGRE, REKLÁMRA, HÍRDETÉSEKRE, HISZ AZ Ő VENDÉGKÖRE IS ÚGY ALAKULT KI, HOGY MEGBÍZHATÓ SZAKMAI FELKÉSZÜLTSÉGÉT VENDÉGEI TOVÁBBAJÁNLOTTÁK.

Ilyenkor érdemes lenne egy kicsit belemélyedni, hogy vajon hány év (sőt évtized!) kellett ahhoz, hogy ez az állandó, velünk együtt öregedő vendégkör felépüljön. Több évről visszatekintve nagyon egyszerűenk tűnik a vendégek megtalálása és megtartása. De kinek van ma a lehetősége arra, hogy évtizedeket várjon?

Ez a hozzáállás tíz-húsz évvel ezelőtt, az akkori szépségipari piacnak megfelelően elegendő volt, ma már bátran nevezhetjük a becsődölt kozmetikák egyik alappillérének. Mit is jelent a továbbajánlás?

A vendég feláll a kezelőszékből, kisimult, tisztább, selymesebb, puhább a bőre, elégedett. Fizet, kilép az ajtón és elkezdi ajánlgatni a kozmetikusát minden ismerősének? Kinek?

Ha a munkahelyére szalad utána, még az sem biztos, hogy bevallja, hogy kozmetikusnál járt. Ott visszacsöppen a maga kis mókuskerekébe, s bár talán feltöltődve, de visszaadta magát a szürke hétköznapoknak. Ha haza, családjához, gyerekeihez siet, elvonják a figyelmét. Talán elmeséli, hogy milyen jól megmasszírozták, de biztos lehet benne a kozmetikus, hogy nem ő kerül az otthoni beszélgetések középpontjába. Maradtak akkor a barátnők? Nézzünk önmagunkba, s gondolkodjunk el azon, mennyit beszélgetünk mi fodrászunkról, manikűrösünkről, pedikűrösünkről barátnőinkkel (feltéve, hogy nem kolléganőnket reklámozzuk tudatosan)! Ha valaki megkérdezi, hogy „Tudnál-e ajánlani egy…?” szakembert, talán szóba jön a mi bevált szépségipari specialistánk. S hasonlóan történik ez a vendégeinknél is.

MIRE ÍGY FELÉPÜL EGY HŰSÉGES VENDÉGKÖR, ÉVTIZEDEK TELNEK EL.

Ma már gyorsabban és könnyebben vált szalont a nő, több rekláminger éri, megnőtt az elcsábulás lehetősége. Mégsem ritka az, hogy egy kozmetikus ilyen reményekre alapozza szalonja jövőjét. Az a kijelentés, hogy „A legjobb, ha továbbajánlanak!” megfelel a „Majdcsak lesz valahogy!” hozzáállásnak!

MI KELL AHHOZ, HOGY MÉGIS MEGEMLÍTSEN BENNÜNKET VENDÉGÜNK ISMERŐSEI KÖRÉBEN, TOVÁBBAJÁNLJON?

Akkor beszélnek Rólad, ha könnyű Rólad beszélni! Egyébként nem vagy az életük középpontja! Minél könnyebb Rólad beszélni, annál többet beszélnek Rólad! Ehhez felül kell múlni a vendégek elvárásait, folyamatosan meg kell lepned őket, nem szabad, hogy elfelejtsenek. Ha ott vagy például egy-egy hírlevéllel az életükben, egy kattintással, – ha fel is hívod rá a figyelmet – továbbajánl ismerőseinek!

Legyen a marketing célja egy „Továbbajánló gépezet” kidolgozása.

Nem hírdethetsz, szólíthaszt meg minden potenciális és meglévő vendéget ugyanazokkal az ajánlatokkal. Egy már Nálad járt vendégnek nem kell bemutatnod szalonod, egyéniséged, specialitásaidat. Mégis hálásnak kell lenned, meg kell köszönnöd, hogy Téged választ újból és újból! Motiválnod kell, hogy továbbajánljon!

Hogyan születik a hűséges vendég?

MINDEN POTENCIÁLIS VENDÉG NÉGY „FEJLŐDÉSI” SZAKASZON MEGY ÁT SZALONODDAL KAPCSOLATBAN:

1. amikor sikerült felkeltened egy ismeretlen érdeklődését;

2. majd az érdeklődőből vendég lesz, kipróbálja szolgáltatásaid egyikét;

3. ez a vendég újból Téged, szalonod választja;

4. s végül rendszeresen visszatérő vendég, bátran ajánl ismerőseinek.

Ez utóbbit viszont jutalmaznod kell!

Nem kell mélyebb marketing tanulmány ahhoz, hogy belássuk mennyire más az egyes fejlődési szakaszokban a vendégkapcsolatok ápolása. Ha tudatosan végigkíséred, támogatod és megerősíted vendéged ezen a fejlődési úton, s jutalmazod, motiválod a továbbajánlásokat, akkor az marketing tevékenységed egyik(!) pillérévé vállhat.

Figyelem! A kellemes környezet, diszkrét kiszolgálás, testreszabott kezelések már nem újdonság, hanem alapvető elvárás! Az emberek, amikor valamit megvásárolnak, legyen az egy telefon, egy cipő, egy táska stb. a „másság” mellett döntenek! Amit kiválasztott, az valamely paraméterekben eltér, kiemelkedik a többi közül.

SOK HIRDETÉSBEN, REKLÁMBAN, SZÓRÓLAPOZÁSBAN CSALÓDOTT KOZMETIKUS JUT ARRA A KÖVETKEZTETÉSRE, HOGY „MÉG MINDIG A TOVÁBBAJÁNLÁS A LEGEREDMÉNYESEBB”!

Még mielőtt bárki azt gondolná, hogy e cikk végkövetkeztetése az lesz, hogy „Felejtsük el a továbbajánlásokat!”, megnyugodhat! Aranyat ér, ha ajánlásra érkezik hozzánk egy újabb vendég! Hogyan is működik ez a valóságban? Mennyire helyes startégia egy szalon üzletmenetét a vendégek „jóakarására” építeni?

NAGYON SOK, NAGY VENDÉGKÖRREL RENDELKEZŐ KOZMETIKUS VALLJA AZT, HOGY NINCS SZÜKSÉG MARKETINGRE, REKLÁMRA, HÍRDETÉSEKRE, HISZ AZ Ő VENDÉGKÖRE IS ÚGY ALAKULT KI, HOGY MEGBÍZHATÓ SZAKMAI FELKÉSZÜLTSÉGÉT VENDÉGEI TOVÁBBAJÁNLOTTÁK.

Ilyenkor érdemes lenne egy kicsit belemélyedni, hogy vajon hány év (sőt évtized!) kellett ahhoz, hogy ez az állandó, velünk együtt öregedő vendégkör felépüljön. Több évről visszatekintve nagyon egyszerűenk tűnik a vendégek megtalálása és megtartása. De kinek van ma a lehetősége arra, hogy évtizedeket várjon?

Ez a hozzáállás tíz-húsz évvel ezelőtt, az akkori szépségipari piacnak megfelelően elegendő volt, ma már bátran nevezhetjük a becsődölt kozmetikák egyik alappillérének. Mit is jelent a továbbajánlás?

A vendég feláll a kezelőszékből, kisimult, tisztább, selymesebb, puhább a bőre, elégedett. Fizet, kilép az ajtón és elkezdi ajánlgatni a kozmetikusát minden ismerősének? Kinek?

Ha a munkahelyére szalad utána, még az sem biztos, hogy bevallja, hogy kozmetikusnál járt. Ott visszacsöppen a maga kis mókuskerekébe, s bár talán feltöltődve, de visszaadta magát a szürke hétköznapoknak. Ha haza, családjához, gyerekeihez siet, elvonják a figyelmét. Talán elmeséli, hogy milyen jól megmasszírozták, de biztos lehet benne a kozmetikus, hogy nem ő kerül az otthoni beszélgetések középpontjába. Maradtak akkor a barátnők? Nézzünk önmagunkba, s gondolkodjunk el azon, mennyit beszélgetünk mi fodrászunkról, manikűrösünkről, pedikűrösünkről barátnőinkkel (feltéve, hogy nem kolléganőnket reklámozzuk tudatosan)! Ha valaki megkérdezi, hogy „Tudnál-e ajánlani egy…?” szakembert, talán szóba jön a mi bevált szépségipari specialistánk. S hasonlóan történik ez a vendégeinknél is.

MIRE ÍGY FELÉPÜL EGY HŰSÉGES VENDÉGKÖR, ÉVTIZEDEK TELNEK EL.

Ma már gyorsabban és könnyebben vált szalont a nő, több rekláminger éri, megnőtt az elcsábulás lehetősége. Mégsem ritka az, hogy egy kozmetikus ilyen reményekre alapozza szalonja jövőjét. Az a kijelentés, hogy „A legjobb, ha továbbajánlanak!” megfelel a „Majdcsak lesz valahogy!” hozzáállásnak!

MI KELL AHHOZ, HOGY MÉGIS MEGEMLÍTSEN BENNÜNKET VENDÉGÜNK ISMERŐSEI KÖRÉBEN, TOVÁBBAJÁNLJON?

Akkor beszélnek Rólad, ha könnyű Rólad beszélni! Egyébként nem vagy az életük középpontja! Minél könnyebb Rólad beszélni, annál többet beszélnek Rólad! Ehhez felül kell múlni a vendégek elvárásait, folyamatosan meg kell lepned őket, nem szabad, hogy elfelejtsenek. Ha ott vagy például egy-egy hírlevéllel az életükben, egy kattintással, – ha fel is hívod rá a figyelmet – továbbajánl ismerőseinek!

Legyen a marketing célja egy „Továbbajánló gépezet” kidolgozása.

Nem hírdethetsz, szólíthaszt meg minden potenciális és meglévő vendéget ugyanazokkal az ajánlatokkal. Egy már Nálad járt vendégnek nem kell bemutatnod szalonod, egyéniséged, specialitásaidat. Mégis hálásnak kell lenned, meg kell köszönnöd, hogy Téged választ újból és újból! Motiválnod kell, hogy továbbajánljon!

Hogyan születik a hűséges vendég?

MINDEN POTENCIÁLIS VENDÉG NÉGY „FEJLŐDÉSI” SZAKASZON MEGY ÁT SZALONODDAL KAPCSOLATBAN:

1. amikor sikerült felkeltened egy ismeretlen érdeklődését;

2. majd az érdeklődőből vendég lesz, kipróbálja szolgáltatásaid egyikét;

3. ez a vendég újból Téged, szalonod választja;

4. s végül rendszeresen visszatérő vendég, bátran ajánl ismerőseinek.

Ez utóbbit viszont jutalmaznod kell!

Nem kell mélyebb marketing tanulmány ahhoz, hogy belássuk mennyire más az egyes fejlődési szakaszokban a vendégkapcsolatok ápolása. Ha tudatosan végigkíséred, támogatod és megerősíted vendéged ezen a fejlődési úton, s jutalmazod, motiválod a továbbajánlásokat, akkor az marketing tevékenységed egyik(!) pillérévé vállhat.

Figyelem! A kellemes környezet, diszkrét kiszolgálás, testreszabott kezelések már nem újdonság, hanem alapvető elvárás! Az emberek, amikor valamit megvásárolnak, legyen az egy telefon, egy cipő, egy táska stb. a „másság” mellett döntenek! Amit kiválasztott, az valamely paraméterekben eltér, kiemelkedik a többi közül.