NEM MINDIG A TÖBB ÚJ VENDÉG A MEGOLDÁS A HIÁNYZÓ BEVÉTELRE!

Sok kozmetikus az újabb és újabb vendégek után sóhajtozik, s ha valóban kielemeznénk, hogy hányan is fordultak már meg idén a szalonjában, kiderülne, hogy ha ez mind rendszeresen visszajáró vendég lenne, rég nem lennének lyukak a naptárjában. Hihetetlennek tűnik?

Többé-kevésbé, de néha-néha megengedünk magunknak egy-egy vacsorát párunkkal, barátnőnkkel, barátainkkal házon kívül is. Melyik helyet szeretjük? Ahol ínycsiklandozó a menü, figyelmes a kiszolgálás, kellemes a környezet, az a néhány óra, amit ott töltünk, valóban rólunk szól. Még ha alkalmanként valami újat ki is próbálunk, a kedvenc „törzshelyre” mindig visszajárunk. Nem így van-e ez a kozmetikában is? Mindaddig, amíg el nem csábítják máshova több figyelemmel, magasabb színvonalú, személyre szabottabb kiszolgálással ugyanazért a pénzért, vendégünk hűséges marad!

VAJON MIÉRT NEM TÉR VISSZA EGY-KÉT ALKALOM UTÁN SOK VENDÉG?

Nem engedi meg a pénztárcája, vagy nincs rá ideje? Helyes-e, ha a kozmetikus azzal nyugtatja magát, hogy „Az embereknek nincs pénzük! Válság van!”?

A szépségipar az egyik leggyorsabban fejlődő iparág. A makulátlan megjelenésnek, ápoltságnak nemcsak a párkapcsolatokban, de az álláskeresésben is sorsdöntő a szerepe. A gyors, két-három órás kényeztető, feltöltő programok jelentősége megnőtt felgyorsult világunkban. Megváltoztak ugyanakkor az igények is!

MÍG KORÁBBAN ELÉG VOLT ANNYIT ADNI, AMENNYIT A VENDÉG ELVÁRT, MOST ÁMULATBA KELL EJTENI, FÖLÜL KELL MÚLNI ELVÁRÁSAIT!

Minden téren kényeztetni kell!

Valójában még ez sem elegendő ahhoz, hogy garantáltan minket válasszon legközelebb is! Nem szabad engedni, hogy egy csábító ajánlat miatt (s legyen ez akár másik szalon, akár egy drogériai vagy gyógyszertári szépségápolási csomag) elfelejtsen minket!

A rendszeres kapcsolattartás a meglévő vendégekkel ma már elengedhetetlen a szalon sikere szempontjából. Mégis mostohagyerekként kezelik sokan a vendégek adatainak naprakész karbantartását, a vendéginformációk gyűjtését. Már rég nem kell kézzel, elrongyosodott papír kartonokkal bajlódni, minimális számítógépismerettel nagyon egyszerű, megfizethető, mégis nagytudású szalonprogramokkal könnyíthetjük meg munkánkat!

Míg korábban a levelezési cím számított fontos információnak, ma a gyorsaság, a hatékonyság és a költségtakarékosság miatt az emailcím vált értékesebbé. Gyakran azonban már ezen a ponton megtorpan a kozmetikus és a bátortalanabbaknak fejtörést okoz, a „Milyen ürüggyel kérjem is el?”. Nehéz elképzelni, hogy a vendég ne örülne annak, hogy másnál hamarabb kap információt akciókról, újdonságokról, bőrápolási tippekről havi egy-két hírlevél keretében. Míg kezdők vagyunk a hírlevél-gyártásban, ne is tervezzünk be magunknak többet, mert nem a vendégek, hanem mi fogjuk hamarabb megunni, ha idő hiányában teherré válik a feladat.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ettől kezdve majd csak akciós kezelésekre járnak a vendégek.

A HÍRLEVÉL CÉLJA AZ INFORMÁCIÓK ÁTADÁSA, TANÁCSADÁS, FELVILÁGOSÍTÁS LEGYEN, NE PEDIG „MEGVÁSÁROLTATNI” AKARJUK A VENDÉGET.

Küldhetünk neki egyéb, pl. az egészséges életmóddal, sminktippekkel, fényvédelemmel, bababőrápolásról szóló érdekes és hasznos cikkeket is. Minél testre szabottabb a hírlevél, annál aktívabb a vendég is.

A hírlevelek hatékonyságát növelhetjük, ha vendégeinket pl. bőrtípus szerint csoportosítjuk, s erre alapozzuk ajánlatainkat, tanácsainkat.

A folyamatosan karbantartott adatbázisunkból szinte gombnyomásra kideríthető, hogy melyek az „alvó” vendégek, kik azok, akik több mint két hónapja nem jártak nálunk! Egy figyelemfelkeltő hírlevéllel, ajánlattal, nagyobb sikerrel csábítjuk őket vissza szalonunkba, mint amikor több száz szétszórt szórólappal szeretnénk teljesen új vendégeket megcélozni.

AZ ÚJ VENDÉGEK BECSÁBÍTÁSA MINDIG NEHEZEBB FELADAT ÉS NAGYOBB KÖLTSÉGGEL IS JÁR.

Ha pontos dátum szerint feljegyezzük, hogy vendégeink mikor és milyen terméket vásároltak tőlünk, akkor még mielőtt teljesen elfogyna otthoni bőrápolója és elcsábulna egy gyógyszertári vagy drogériai készítmény felé, időben felhívhatjuk a figyelmét a bőrtípusának megfelelő új kozmetikumra.

Ha elkezdjük az adatbázis építést, akár már egy fél év múlva elfelejthetjük a kellemetlen, sokszor kényszeredett szórólapos akciókat!

NEM MINDIG A TÖBB ÚJ VENDÉG A MEGOLDÁS A HIÁNYZÓ BEVÉTELRE!

Sok kozmetikus az újabb és újabb vendégek után sóhajtozik, s ha valóban kielemeznénk, hogy hányan is fordultak már meg idén a szalonjában, kiderülne, hogy ha ez mind rendszeresen visszajáró vendég lenne, rég nem lennének lyukak a naptárjában. Hihetetlennek tűnik?

Többé-kevésbé, de néha-néha megengedünk magunknak egy-egy vacsorát párunkkal, barátnőnkkel, barátainkkal házon kívül is. Melyik helyet szeretjük? Ahol ínycsiklandozó a menü, figyelmes a kiszolgálás, kellemes a környezet, az a néhány óra, amit ott töltünk, valóban rólunk szól. Még ha alkalmanként valami újat ki is próbálunk, a kedvenc „törzshelyre” mindig visszajárunk. Nem így van-e ez a kozmetikában is? Mindaddig, amíg el nem csábítják máshova több figyelemmel, magasabb színvonalú, személyre szabottabb kiszolgálással ugyanazért a pénzért, vendégünk hűséges marad!

VAJON MIÉRT NEM TÉR VISSZA EGY-KÉT ALKALOM UTÁN SOK VENDÉG?

Nem engedi meg a pénztárcája, vagy nincs rá ideje? Helyes-e, ha a kozmetikus azzal nyugtatja magát, hogy „Az embereknek nincs pénzük! Válság van!”?

A szépségipar az egyik leggyorsabban fejlődő iparág. A makulátlan megjelenésnek, ápoltságnak nemcsak a párkapcsolatokban, de az álláskeresésben is sorsdöntő a szerepe. A gyors, két-három órás kényeztető, feltöltő programok jelentősége megnőtt felgyorsult világunkban. Megváltoztak ugyanakkor az igények is!

MÍG KORÁBBAN ELÉG VOLT ANNYIT ADNI, AMENNYIT A VENDÉG ELVÁRT, MOST ÁMULATBA KELL EJTENI, FÖLÜL KELL MÚLNI ELVÁRÁSAIT!

Minden téren kényeztetni kell!

Valójában még ez sem elegendő ahhoz, hogy garantáltan minket válasszon legközelebb is! Nem szabad engedni, hogy egy csábító ajánlat miatt (s legyen ez akár másik szalon, akár egy drogériai vagy gyógyszertári szépségápolási csomag) elfelejtsen minket!

A rendszeres kapcsolattartás a meglévő vendégekkel ma már elengedhetetlen a szalon sikere szempontjából. Mégis mostohagyerekként kezelik sokan a vendégek adatainak naprakész karbantartását, a vendéginformációk gyűjtését. Már rég nem kell kézzel, elrongyosodott papír kartonokkal bajlódni, minimális számítógépismerettel nagyon egyszerű, megfizethető, mégis nagytudású szalonprogramokkal könnyíthetjük meg munkánkat!

Míg korábban a levelezési cím számított fontos információnak, ma a gyorsaság, a hatékonyság és a költségtakarékosság miatt az emailcím vált értékesebbé. Gyakran azonban már ezen a ponton megtorpan a kozmetikus és a bátortalanabbaknak fejtörést okoz, a „Milyen ürüggyel kérjem is el?”. Nehéz elképzelni, hogy a vendég ne örülne annak, hogy másnál hamarabb kap információt akciókról, újdonságokról, bőrápolási tippekről havi egy-két hírlevél keretében. Míg kezdők vagyunk a hírlevél-gyártásban, ne is tervezzünk be magunknak többet, mert nem a vendégek, hanem mi fogjuk hamarabb megunni, ha idő hiányában teherré válik a feladat.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ettől kezdve majd csak akciós kezelésekre járnak a vendégek.

A HÍRLEVÉL CÉLJA AZ INFORMÁCIÓK ÁTADÁSA, TANÁCSADÁS, FELVILÁGOSÍTÁS LEGYEN, NE PEDIG „MEGVÁSÁROLTATNI” AKARJUK A VENDÉGET.

Küldhetünk neki egyéb, pl. az egészséges életmóddal, sminktippekkel, fényvédelemmel, bababőrápolásról szóló érdekes és hasznos cikkeket is. Minél testre szabottabb a hírlevél, annál aktívabb a vendég is.

A hírlevelek hatékonyságát növelhetjük, ha vendégeinket pl. bőrtípus szerint csoportosítjuk, s erre alapozzuk ajánlatainkat, tanácsainkat.

A folyamatosan karbantartott adatbázisunkból szinte gombnyomásra kideríthető, hogy melyek az „alvó” vendégek, kik azok, akik több mint két hónapja nem jártak nálunk! Egy figyelemfelkeltő hírlevéllel, ajánlattal, nagyobb sikerrel csábítjuk őket vissza szalonunkba, mint amikor több száz szétszórt szórólappal szeretnénk teljesen új vendégeket megcélozni.

AZ ÚJ VENDÉGEK BECSÁBÍTÁSA MINDIG NEHEZEBB FELADAT ÉS NAGYOBB KÖLTSÉGGEL IS JÁR.

Ha pontos dátum szerint feljegyezzük, hogy vendégeink mikor és milyen terméket vásároltak tőlünk, akkor még mielőtt teljesen elfogyna otthoni bőrápolója és elcsábulna egy gyógyszertári vagy drogériai készítmény felé, időben felhívhatjuk a figyelmét a bőrtípusának megfelelő új kozmetikumra.

Ha elkezdjük az adatbázis építést, akár már egy fél év múlva elfelejthetjük a kellemetlen, sokszor kényszeredett szórólapos akciókat!