EGY SZAKMAILAG KEVÉSBÉ JÓ KOZMETIKUS JÓ MARKETINGGEL MA TÖBBRE VISZI, MINT AKI „CSAK” KIVÁLÓ SZAKEMBER!

A kozmetikus pályafutásának első hibáját akkor követi el, amikor a kozmetikusi bizonyítványában csak a szakmát adó végzettséget látja. A „boldog békeidőkben”, amikor egy kisvárosi kozmetikus vendégköréhez a nők harmada is hozzátartozhatott, csupán elhivatott, becsületes munkával, empátiával, kedvességgel rövid idő alatt egy biztos, hűséges vendégkört lehetett kiépíteni.

Ma már nem csak a szűk környezetben lévő néhány kozmetikus lehet konkurencia, hanem a virtuális információszerzéshez szokott közönséget a száz kilométerrel távolabbi szalon is elcsábíthatja. A világ felgyorsult, a távolságok megrövidültek, a kozmetikusnak üzletasszonyként is kell gondolkodnia! Egy szakmailag kevésbé jó kozmetikus jó marketinggel ma többre viszi, mint aki „csak” kiváló szakember! Az üzletvezetés mindig a terv- és tényszámok összehasonlításán alapszik, egy szalon működését nem lehet a véletlenre bízni.

A FORGALMUKKAL ELÉGEDETLEN KOZMETIKUSOK PROBLÉMÁJUKAT A LEGGYAKRABBAN A KÖVETKEZŐKKEL INDOKOLJÁK:

  1. a vendégeknek nincs pénzük, ezért ritkábban járnak kozmetikushoz;
  2. a vendégek az olcsóbb termékeket keresik, ezért drogériákban vásárolják meg bőrápolási termékeiket.

Gazdasági válság idején különösen fontos a kozmetikusok által is befolyásolható tényezők, értékesítési módszerek megismerése.

Az élet minden területén – s a szépségiparra ez kiemelten igaz – olyan hangos „reklámzajban” élünk, hogy ha nem ápoljuk megfelelően az ügyfélkörünket (vendégeinket), akkor a nagy kozmetikai cégek milliós reklámkampányai pillanatok alatt elcsábítják őket.

Ma már nem szükséges egyetlen nőnek sem megtanítani azt, hogy ápolja a bőrét, de azt igen, hogy ismeretek alapján, tudatosan használjon kozmetikumokat. Ha ezt elértük, a vendéget arról kell meggyőzni, hogy tőlünk vásároljon!

Így elkerülhetjük a csalódást, hogy „Még meggondolom!” mondattal elutasítsák a felkínált professzionális, otthoni bőrápoló készítményt, a következő látogatásnál pedig arról számoljon be vendégünk, hogy „Most vettem egy másik krémet a gyógyszertárban!”.

Elemezve a vásárlói szokásokat, valamint a kezelésekből és termékeladásokból származó forgalom arányát, megállapíthatjuk, hogy a nők csupán 5%-a vásárolja meg bőrápolási termékeit a kozmetikusnál. Megkérdőjelezhető, hogy helyes-e olyan mentségekhez menekülni, mint a „Nem tanultam eladni!”, „Nem szeretek erőszakos lenni!”.

AZ ÉRTÉKESÍTÉS ÉS A KÜLÖNBÖZŐ MARKETING ESZKÖZÖK TERVEZÉSE, TUDATOS HASZNÁLATA LEGALÁBB ANNYIRA ALAPVETŐ SZÜKSÉGLET EGY SIKERES SZALON MŰKÖDÉSÉHEZ, MINT AZ ALAPOS SZAKMAI ISMERETEK.

Minimális azoknak a száma, akik bármilyen szintű éves tervvel rendelkeznek, pedig alapvető marketing ismeretek megszerzésével, hatalmas versenyelőnyre és jelentősen nagyobb profitra számíthatnak!

A siker alapja a folyamatosan bővülő vendégkör, ami nem növekedhet korlátlanul, és egy bizonyos határon túl, forgalmunkat már csak az eladásokkal növelhetjük jelentősen. Nem biztos, hogy a reggeltől estig tartó vendég fölötti görnyedés valóban rentábilis. Gondoljunk csak az olyan szolgáltatásokra, ahol órákon keresztül kemény fizikai munkát végez a kozmetikus (pl. gyantázás tetőtől-talpig vagy egy elhanyagolt, problémás bőr lelkiismeretes kitisztítása).

Sokan mindent felvállalnak „az is pénz” felkiáltással, mindenhez értő kozmetikusként tüntetve fel magukat szórólapon, honlapon, hirdetésekben. Nem lebecsülendő, ha valaki széleskörű tudással és tapasztalattal rendelkezik, de az új vendégek megnyeréséhez specialistákra van szükség.

Ha egy kis piackutatást végzünk a kozmetikusok honlapjain, szóróanyagain, szinte ugyanazokkal a szófordulatokkal találkozunk: melyik évben lett kozmetikus, milyen tanfolyamokat végzett, mennyire elhivatott a szépségápolásért, kiskezelés, nagykezelés, anti-aging kezelés, gépi kezelések, gyantázás, szemöldökszedés stb., s mindenkit szeretettel várnak! Pedig minden kozmetikusnak van egy álma, elképzelése az ideális vendégről (nem kell már reggel „rákészülnie” a vendégre, ha aznapra be van írva!), minden kozmetikusnak vannak kedvenc kezelései, programjai, amelyeket ha elvégez, akkor a munka feltölti, s nem kiszívja az energiáját.

MERJÜNK SZŰKÍTENI, MERJÜNK SPECIALIZÁLÓDNI!

Szűkítsük a vendégtípusokat, akár korosztály, bőrprobléma, kényeztetési igény, életmód szerint. A potenciális vendégek elérésében nem a nagy számok, hanem a „ki sokat markol, keveset fog” törvényszerűsége érvényesül!

Tudatosítsuk magunkban, milyen vendégtípust szeretnénk szalonunkban látni, mert őket szem előtt tartva tudjuk a leghatékonyabb reklám, szórólap, akció, hirdetés, honlap stb. szövegeinket megírni. Fontos, hogy a kozmetikus tisztában legyen erősségeivel, mert ezeket a szempontokat kell kiemelnie, amikor megszólítja az ideális célcsoportját.

Készíthetünk egy kérdőívet, kikérdezhetjük meglévő, nekünk kedves vendégeinket, hogy miért is szeretnek hozzánk járni. Ne saját megérzéseinkre, hanem a vendégek konkrét visszajelzéseire hagyatkozzunk, hiszen valamivel már sikerült megnyernünk őket. Nagy meglepetésekben lesz részünk!

Ha valóban az igazi erősségeinket hirdetjük az ideális célcsoportunknak, akkor hirdetésünk gördülékeny, lendületes lesz, és az olvasó a sorok között megérzi a hitelességet. Ideális, potenciális vendégeink ezeket a finom rezgéseket érzékelni fogják, értékelik a megbízhatóságot, az őszinteséget.

EGY SZAKMAILAG KEVÉSBÉ JÓ KOZMETIKUS JÓ MARKETINGGEL MA TÖBBRE VISZI, MINT AKI „CSAK” KIVÁLÓ SZAKEMBER!

A kozmetikus pályafutásának első hibáját akkor követi el, amikor a kozmetikusi bizonyítványában csak a szakmát adó végzettséget látja. A „boldog békeidőkben”, amikor egy kisvárosi kozmetikus vendégköréhez a nők harmada is hozzátartozhatott, csupán elhivatott, becsületes munkával, empátiával, kedvességgel rövid idő alatt egy biztos, hűséges vendégkört lehetett kiépíteni.

Ma már nem csak a szűk környezetben lévő néhány kozmetikus lehet konkurencia, hanem a virtuális információszerzéshez szokott közönséget a száz kilométerrel távolabbi szalon is elcsábíthatja. A világ felgyorsult, a távolságok megrövidültek, a kozmetikusnak üzletasszonyként is kell gondolkodnia! Egy szakmailag kevésbé jó kozmetikus jó marketinggel ma többre viszi, mint aki „csak” kiváló szakember! Az üzletvezetés mindig a terv- és tényszámok összehasonlításán alapszik, egy szalon működését nem lehet a véletlenre bízni.

A FORGALMUKKAL ELÉGEDETLEN KOZMETIKUSOK PROBLÉMÁJUKAT A LEGGYAKRABBAN A KÖVETKEZŐKKEL INDOKOLJÁK:

  1. a vendégeknek nincs pénzük, ezért ritkábban járnak kozmetikushoz;
  2. a vendégek az olcsóbb termékeket keresik, ezért drogériákban vásárolják meg bőrápolási termékeiket.

Gazdasági válság idején különösen fontos a kozmetikusok által is befolyásolható tényezők, értékesítési módszerek megismerése.

Az élet minden területén – s a szépségiparra ez kiemelten igaz – olyan hangos „reklámzajban” élünk, hogy ha nem ápoljuk megfelelően az ügyfélkörünket (vendégeinket), akkor a nagy kozmetikai cégek milliós reklámkampányai pillanatok alatt elcsábítják őket.

Ma már nem szükséges egyetlen nőnek sem megtanítani azt, hogy ápolja a bőrét, de azt igen, hogy ismeretek alapján, tudatosan használjon kozmetikumokat. Ha ezt elértük, a vendéget arról kell meggyőzni, hogy tőlünk vásároljon!

Így elkerülhetjük a csalódást, hogy „Még meggondolom!” mondattal elutasítsák a felkínált professzionális, otthoni bőrápoló készítményt, a következő látogatásnál pedig arról számoljon be vendégünk, hogy „Most vettem egy másik krémet a gyógyszertárban!”.

Elemezve a vásárlói szokásokat, valamint a kezelésekből és termékeladásokból származó forgalom arányát, megállapíthatjuk, hogy a nők csupán 5%-a vásárolja meg bőrápolási termékeit a kozmetikusnál. Megkérdőjelezhető, hogy helyes-e olyan mentségekhez menekülni, mint a „Nem tanultam eladni!”, „Nem szeretek erőszakos lenni!”.

AZ ÉRTÉKESÍTÉS ÉS A KÜLÖNBÖZŐ MARKETING ESZKÖZÖK TERVEZÉSE, TUDATOS HASZNÁLATA LEGALÁBB ANNYIRA ALAPVETŐ SZÜKSÉGLET EGY SIKERES SZALON MŰKÖDÉSÉHEZ, MINT AZ ALAPOS SZAKMAI ISMERETEK.

Minimális azoknak a száma, akik bármilyen szintű éves tervvel rendelkeznek, pedig alapvető marketing ismeretek megszerzésével, hatalmas versenyelőnyre és jelentősen nagyobb profitra számíthatnak!

A siker alapja a folyamatosan bővülő vendégkör, ami nem növekedhet korlátlanul, és egy bizonyos határon túl, forgalmunkat már csak az eladásokkal növelhetjük jelentősen. Nem biztos, hogy a reggeltől estig tartó vendég fölötti görnyedés valóban rentábilis. Gondoljunk csak az olyan szolgáltatásokra, ahol órákon keresztül kemény fizikai munkát végez a kozmetikus (pl. gyantázás tetőtől-talpig vagy egy elhanyagolt, problémás bőr lelkiismeretes kitisztítása).

Sokan mindent felvállalnak „az is pénz” felkiáltással, mindenhez értő kozmetikusként tüntetve fel magukat szórólapon, honlapon, hirdetésekben. Nem lebecsülendő, ha valaki széleskörű tudással és tapasztalattal rendelkezik, de az új vendégek megnyeréséhez specialistákra van szükség.

Ha egy kis piackutatást végzünk a kozmetikusok honlapjain, szóróanyagain, szinte ugyanazokkal a szófordulatokkal találkozunk: melyik évben lett kozmetikus, milyen tanfolyamokat végzett, mennyire elhivatott a szépségápolásért, kiskezelés, nagykezelés, anti-aging kezelés, gépi kezelések, gyantázás, szemöldökszedés stb., s mindenkit szeretettel várnak! Pedig minden kozmetikusnak van egy álma, elképzelése az ideális vendégről (nem kell már reggel „rákészülnie” a vendégre, ha aznapra be van írva!), minden kozmetikusnak vannak kedvenc kezelései, programjai, amelyeket ha elvégez, akkor a munka feltölti, s nem kiszívja az energiáját.

MERJÜNK SZŰKÍTENI, MERJÜNK SPECIALIZÁLÓDNI!

Szűkítsük a vendégtípusokat, akár korosztály, bőrprobléma, kényeztetési igény, életmód szerint. A potenciális vendégek elérésében nem a nagy számok, hanem a „ki sokat markol, keveset fog” törvényszerűsége érvényesül!

Tudatosítsuk magunkban, milyen vendégtípust szeretnénk szalonunkban látni, mert őket szem előtt tartva tudjuk a leghatékonyabb reklám, szórólap, akció, hirdetés, honlap stb. szövegeinket megírni. Fontos, hogy a kozmetikus tisztában legyen erősségeivel, mert ezeket a szempontokat kell kiemelnie, amikor megszólítja az ideális célcsoportját.

Készíthetünk egy kérdőívet, kikérdezhetjük meglévő, nekünk kedves vendégeinket, hogy miért is szeretnek hozzánk járni. Ne saját megérzéseinkre, hanem a vendégek konkrét visszajelzéseire hagyatkozzunk, hiszen valamivel már sikerült megnyernünk őket. Nagy meglepetésekben lesz részünk!

Ha valóban az igazi erősségeinket hirdetjük az ideális célcsoportunknak, akkor hirdetésünk gördülékeny, lendületes lesz, és az olvasó a sorok között megérzi a hitelességet. Ideális, potenciális vendégeink ezeket a finom rezgéseket érzékelni fogják, értékelik a megbízhatóságot, az őszinteséget.